Práva spotrebiteľa pri poskytovaní právnych služieb

13.09.2024 10:15

                    

JUDr. Diana Hrončeková, advokátka ,

IČO: 42007500, so sídlom: Komenského 10B, 974 01  Banská Bystrica, SAK 4514

(v ďalšom texte len ako „advokátka“ v príslušnom gramatickom tvare)

 

oboznamuje  v zmysle ustanovenia § 5 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa

 

s právami klienta- fyzickej osoby ako spotrebiteľa

 

 

  1. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy , ktorej predmetom je poskytnutie právnych služieb advokátom spotrebiteľovi, nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
  2. Právnou službou je  výkon advokácie , ktorým sa rozumie  zastupovanie klienta v konaní pred súdmi, orgánmi verejnej moci a inými právnymi subjektmi, obhajoba v trestnom konaní, poskytovanie právnych rád, spisovanie listín o právnych úkonoch, spracúvanie právnych rozborov, správa majetku klienta a ďalšie formy právneho poradenstva a právnej pomoci, ak sa vykonáva sústavne a za odmenu.
  3. Advokátka zodpovedá za vadne poskytnutú právnu službu. Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť nároky z vadne poskytnutej právnej služby vo všeobecnej premlčacej lehote, ktorá je tri roky a začína plynúť dňom poskytnutia vadnej právnej služby advokátkou.
  4. Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť reklamáciu vadne poskytnutej právnej služby  osobne u advokátky, prostriedkami diaľkovej komunikáciie na e-mailovej adrese advokat@hroncekova.sk,  alebo   písomne na adrese: JUDr. Diana Hrončeková, advokátka, Komenského 10B, 974 01  Banská Bystrica. K reklamácii je potrebné predložiť popis reklamovanej právnej služby s označením, v čom je reklamovaná právna služba vadná, faktúru vystavenú zo strany advokáta a  doklad o úhrade faktúry zo strany spotrebiteľa.
  5. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie nároku spotrebiteľa na preverenie správnosti, kvality alebo rozsahu poskytovanej  právnej služby a/alebo uplatnenie zodpovednosti za vady poskytnutej právnej služby advokátkou. Za reklamáciu sa nepovažuje sťažnosť spotrebiteľa, ktorá súvisí s neplnením alebo vadným plnením povinností tretej osoby, podnet spotrebiteľa na zlepšenie služieb advokátky  alebo iná žiadosť, ktorej predmetom nie sú právne služby advokátky.
  6. Z reklamácie musí byť zrejmé, kto reklamáciu podáva, komu je adresovaná, čoho sa reklamácia týka a čoho sa spotrebiteľ domáha.
  7. Práva a povinnosti spotrebiteľa upravuje zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
  8. Spotrebiteľ je povinný k reklamácií priložiť všetky dokumenty a dôkazy, ktoré preukazujú jeho tvrdenia. Advokátka vybaví reklamáciu  najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité odborné posúdenie kvality alebo rozsahu poskytnutej právnej služby, určí advokátka spôsob vybavenia do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Vybavenie reklamácie trvá najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  9. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy o poskytovvaní právnych služieb odstúpiť.
  10. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania nápravou nedostatočne alebo vôbec neposkytnutej (časti) právnej služby, vyplatením primeranej zľavy z ceny poskytnutej právnej služby. Ak je reklamácia neoprávnená, bude zo strany advokátky  zamietnutá, o čom bude spotrebiteľ písomne upovedomený.
  11. Advokátka znáša náklady spojené s vybavovaním reklamácie. Týmto nie je dotknutý nárok advokátky  na náhradu preukázateľne vynaložených nákladov súvisiacich s vybavovaním neoprávnenej reklamácie.
  12. Advokátka pri uplatnení reklamácie uplatnenej osobne vydá spotrebiteľovi potvrdenie o  prijatí reklamácie. Ak potvrdenie o uplatnení reklamácie  podanej osobne nie je možné zo strany advokátky doručiť ihneď, doručí ho bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
  13. Advokátka vyhotoví  o vybavení reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. 

 

 

POUČENIE O ALTERNATÍVNOM RIEŠENÍ SPOROV

  1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na advokátku   (napr. prostriedkami diaľkovej komunikácie na e-mail. adresu advokat@hroncekova.sk , písomne na adresu:  Komenského 10B, 974 01  Banská Bystrica so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým advokátka  vybavila jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že advokátka    porušila jeho práva. 
  2. Ak  advokátka   odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
  3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, ktorej spotrebiteľ môže podať návrh na adrese: Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27 alebo elektronicky na adrese:  ars@soi.skadr@soi.sk. Ďalšie subjekty oprávnené na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov sú uvedené v on-line zozname subjektov:

https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

 

  1. Návrh na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu musí obsahovať:
    1. meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
    2. presné označenie obchodníka,
    3. úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
    4. označenie, čoho sa spotrebiteľ domáha,
    5. dátum, kedy sa spotrebiteľ obrátil na advokátku so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s advokátkou bol bezvýsledný,
    6. vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) alebo písm. g) zákona č. 391/2015 Z.z. v platnom znení.

Návrh na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu je dostupný on-line na adrese:

https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2015/391/20160201_4545799-2.pdf

 

Osoba poverená vybavovať reklamácie:

JUDr. Diana Hrončeková

kontakt :

tel. +421 915 811 874

email : advokat@hroncekova.sk

 

 

 

Účinnosť od 01.07.2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Späť

Kontakt

Advokátska kancelária JUDr. Diana Hrončeková
Komenského 10B
Banská Bystrica
974 01

0915 811874

© 2015 Všetky práva vyhradené.

Vytvorené službou Webnode